Latest News

Dua Warga Jerman Memeluk Islam Ketika Melancong Di Kelantan !

Dua Warga Jerman Memeluk Islam Ketika Melancong Di Kelantan !  | Rasa terharu seteleh selesai mengajar dua kalimah syahadah kepada George Karsten Weissig , 46 tahun dan anaknya Macauley Weissig, 8 tahun, zohor tadi di Masjid Muhammadi Kota Bharu.

Mereka dua beranak beragama Kristian, datang dari Jerman dengan tujuan melancong di negeri ini. Mereka berada di negara ini baru seminggu dan tertarik dengan Islam setelah diberi penerangan tentang Islam oleh Brother Mohamed Michael yang sentiasa menjadi ahli jemaah masjid ini.

Hari ini mereka telah memilih Masjid Muhammadi untuk melafazkan dua kalimah syahadat itu. Si Ayah telah memilih nama Islamnya, Abdul Rahman, sementara si Anak, memilih nama Muhammad.
Ahli jemaah masjid ini tidak melepaskan peluang untuk memberi sumbangan samah seriyal kepada saudara baru kita ini yang berjumlah RM 2,031 secara kilat. Saudara Abdul Rahman Weissig ini menyatakan bahawa beliau akan berusaha mengajak isteri dan dua orang anak perempuannya yang masih beragama Kristian di negaranya, agar menerima Islam sebagai agama keluarga mereka.

Ya Allah..Engkulah Yang Maha Pemberi Hidayat. – Ust Rosli Che Soh (Imam Masjid Muhammadi Kota Bharu)

1 Response to "Dua Warga Jerman Memeluk Islam Ketika Melancong Di Kelantan ! "

  1. Alhamdulillah, asbab untuk mereka memeluk Islam. Semoga bertambah ramai lagi ummat Islam dengan yang sedia ada,dan di selamatkan daripada tipu daya musuh-musuh Islam yang dengki dengan perkara seperti ini. ALLAHU AKBAR

    ReplyDelete