Latest News

Pramugari Air Asia Disimpah Air Oleh Penumpang China


Pramugari Air Asia Disimpah Air Oleh Penumpang China | Ini kisah terpencil yang berlaku di Bangkok, Thailand yang mengaitkan pesawat AirAsia Thai. Penerbangan Thai ke China terpaksa berpatah balik ke Bangkok setelah seorang penumpang menyerang seorang pramugari dengan menyimbah air panas, menurut syarikat penerbangan itu hari ini.

Menurut kenyataan penerbangan tambang murah AirAsia Thai, penumpang dari China menyewa penerbangan ke Nanjing memarahi kru pesawat sebelum menyimbahnya dengan air panas. Kapten dan anak kapal kemudiannya memujuk penumpang berkenaan untuk berbincang di pejabat lapangan terbang selepas mendapati perbuatannya boleh mengancam keselamatan pesawat. Penumpang China AirAsia Thai Mengamuk.

Media China melaporkan mi segera turut dilempar bersama air panas tersebut. Dalam satu klip video kelihatan seorang lelaki mengancam untuk meletupkan pesawat berkenaan. Bagaimanapun kenyataan syarikat penerbangan tidak menyatakan ancaman berkenaan. Penumpang China AirAsia Thai Mengamuk.

Mesti ada sesuatu perkara yang telah menyebabkan perkara tersebut terjadi. Mana mungkin seorang manusia normal akan mengamuk tanpa usul periksa. Sudah pasti ada sesuatu yang telah mengguris hatinya sama ada perkara itu sengaja atau tidak sengaja dilakukan oleh kru pesawat AirAsia tersebut. Penumpang China AirAsia Thai Mengamuk.

Kejadian sebegini harus ditangani sebaiknya oleh kru penerbangan kerana ia melibatkan pengangkutan udara yang sememangnya harus dikawal dengan begitu teliti dari aspek keselamatan anak kapal, penumpang lain serta keselamatan pesawat itu sendiri. Kejadian-kejadian seperti ini berkemungkinan akan menyebabkan berlakunya insiden yang lebih terus apabila keadaan sudah menjadi kucar-kacir. Penumpang China AirAsia Thai Mengamuk

Tindakan kru penerbangan yang berpatah balik ke Bangkok adalah suatu langkah yang amat bijak dan terbaik kerana ia melibatkan soal keselamatan penumpang lain yang tidak bermasalah. Punca berlakunya kejadian ini seharusnya dan semestinya disiasat dengan lebih teliti agar kedua-dua pihak berpuas hati dalam mencari jalan penyelesaian terbaik. Penumpang China AirAsia Thai Mengamuk.

0 Response to "Pramugari Air Asia Disimpah Air Oleh Penumpang China"